Home Music Games Download Songs 18SX TV(Live) PERMINTAAN LAGU FORUM
Saturday, March 4, 2006
posted by UjangMD Lirik at 10:58 PM | Permalink
Ning Baizura, Nikki, & Yanie - Drama
(Ning)
Bagai sebuah mimpi
Milik sang puteri
Putera yang dinanti
Melamar jiwa yang sepi
Begitulah aku pada kala ini
Bagai terbuai-buai di alam fantasi

(Nikki)
Asmara ini menggubah rasa

(Ning)
Yang luarbiasa

(Yanie)
Asmara ini menggubah rasa

(Ning)
Bayangan indahnya syurga

(Ning, Nikki, Yanie)
Dramatari cinta pun tercipta
Penuh uraian aneka warna
Karya yang terindah
Asmara ini menggubah rasa
Sebuah rapsodi keriangan

(Yanie)
Bulan jatuh ke riba
Mimpi jadi nyata kasih yang ku dambakan

(Nikki)
Hadir menjelmakan diri
Takkan ku lepaskan takkan ku siakan

(Ning)
Anugerah teragung yang kau persembahkan

(Nikki operatic soprano, Ning solo)
Percayalah kasih hanyalah dirimu
Setiap denyut nadi dan heretan nafasku

(Ning & Yanie)
Di dalam jaga mahupun lena tiap ketika….


Ning Baizura - Awan Yang Terpilu

Kerana cinta
Aku kembara
Bagai camar melintas laut
Mencari pohon untuk berteduh

Kerana cinta
Aku kembara
Ikut lagu
Bisikan hati
Mendamba kasih paling setia

(Korus)
Sepasang sayap tak terlihat
Umpama mimpi yang tersimpan
Jadi rintik
Rintik hujan
Menciptakan awan yang terpilu

Puisi ini tercipta lantas
Tak kesampaian
Hajat meronakan
Gelora rindu ku kepadamu

(Korus)
Sepasang sayap tak terlihat
Umpama mimpi yang tersimpan
Jadi rintik
Rintik hujan
Menciptakan awan yang terpilu

Ingin sekali
Aku ungkapi
Isyarat jiwa dengan sempurna
Biar kau mengerti
Biar kau sedari
Perasaanku yang memujamu

(Korus)
Sepasang sayap tak terlihat
Umpama mimpi yang tersimpan
Jadi rintik
Rintik hujan
Menciptakan awan yang terpilu

Jadi rintik
Rintik hujan
Menciptakan
Awan yang terpilu…


Ning Baizura - Kepulangan Yang Terindah


Dahulu pernah aku
Membenci pada hidup ini
Menyalahkan semua kerna
Sejarah lalu ku yang amat memilukan

Perpisahan yang terjadi
Amat payah untuk diterima
Betapa aku menghanyut
Terumbang ambing di lautan keliru

(Korus 1)
Namun setelah ku redha
Suratan takdir dari Nya
Kasih yang pergi menjelma semula
Aku bagaikan bermimpi
Di saat dikau kembali
Air mata syukur mengalir di pipi

Di hati masih tertanya
Akan kekalkah bahagia
Namun ku harus percaya
Ini adalah hikmah sebenarnya

(Korus 2)
Di hening pagi nan indah
Kita kembali bertemu
Kepulangan yang tak pernah ku sangka
Biarpun menggunung dendam
Sekian lama terpendam
Semuanya kini terpadam sudah

Ku sambut dia
Sepenuh cinta
Kerana aku tahu
Semua ini
Rahsia Illahi….

(Ulang korus 1)